Lühendist ESG tähendab S ehk vastutustundlikkus sotsiaalsel tasandil mõistagi inimeste – nii töötajate, klientide kui kogu- või lausa laiema ühiskonna – heaolu tagamist. Kas võiks S-tähe alla inimeste kõrval mahtuda ka meie kõigi sõprade – loomade – heaolu?
Vabaühendus Nähtamatud Loomad koostas paremusjärjestuse selle alusel, kui kaugel on Eesti jaeketid puuris peetavate kanade munade müügist loobumisel.
“Puurikanade munadest loobumise küsimustikus osales 11 jaeketti, esikolmikusse pääsesid Rimi, Stockmann ja Selver, kes said tulemuseks vastavalt 7, 6 ja 5 punkti,” kommenteeris Nähtamatute Loomade kanade heaolukampaania juht Mari-Liis Jaik. Maksimaalne punktide arv oli 10.
“72% Eesti elanikest ei toeta munakanade kitsastes traapuurides pidamist,” lisas Jaik.
Rimi on seadnud eesmärgi aastaks 2025 loobuda puurikanade munade müügist ning on seda selgelt oma kommunikatsioonis ka väljendanud. Nende sortimendist moodustavad puurikanade munad alla 50%. Rimi reklaamib puurivabade kanade mune, suunab tegema loomasõbralikke valikuid ning munaleti juures on munakoodi lugemise õpetus, mis on toidupoe munaleti juures asuv selgitus, mille järgi saab ostja aru, millisest kanade pidamise viisist muna pärineb.
Rimi avalike suhete juht Katrin Bats kommenteeris Rimi positsiooni: “Näeme, et puurikanade munade müük on langevas trendis ja samal ajal tõuseb vabapidamissüsteemidest pärinevate munasortide müük. Kliendid teevad üha enam teadlikke otsuseid, näiteks on vabapidamissüsteemidest pärinevad munad Rimi e-poes enim ostetud munasort. Soovime Rimi poodides vabakasvatuse valikud veelgi täiendada,” kirjeldab Bats.
Stockmann loobub samuti aastaks 2025 puurikanade munadest ning on seda selgelt oma sõnumeis väljendanud. Stockmannis moodustavad puurikanade munad kogu sortimendis alla 50% ning oma brändi alt nad neid ei müü.
Selveris on viimase aasta jooksul puurikanade munade müük langenud 7% ning kogu sortimendist moodustavad puurimunad alla 50%. Selveris on tarbijateadlikkuse tõstmiseks munaleti ääres ka munakoodi lugemise õpetus.
Esikolmikule järgnesid Prisma (4 punkti), Meie Toidukaubad (4 punkti), Lidl (3 punkti), Maxima (3 punkti), R-Kiosk (2 punkti), Kaubamaja Toidumaailm (1 punkt), Coop (1 punkt) ning Grossi Toidukaubad (1 punkt).
Põhjalikumat ülevaadet jaekettide (edu)sammudest saad lugeda siit.